sanningen om begreppet avundsjuka

Något som man ofta ser och hör är när människor fått höra att de är fula/ grisiga / pinsamma eller dylik negativ kritik är "Ni är bara avundsjuka". Inte alltför sällan hör man också att "dem som snackar skit är bara avundsjuka". Så är det ju givetvis inte. Hela begreppet snacka skit fallerar ju om man faktiskt tror att folk gör det för att de är avundsjuka. Det hela är ju otroligt ologiskt. Självklart vill inte jag ha en grisnäsa eller vara pinsam bara för att kleti och pleti har/är det.

Nej, dem som försvarar och sållar bort kritiken (eller sanningen) med kommenater som "ni är bara avundsjuka" gör det för att ytterligare ljuga för sig själv och slippa möta problemet. Klockrent och sant.

Jag skulle kunna ta åtskilliga exempel på (ö)kända människor som det finns mycket crap om, t ex britney spears. Inte fan vill jag vara i hennes i sits. Än mindre se ut som henne. Så om jag säger, hon är grisig och skarrig så är det väl givet att jag ör det för att det är min bestämda åsikt och inte min avundsjuka som på något sätt skulle projiceras i form av avundsjuka. Lägg av fan!


Älskar för övrigt arga fjortisar med "problem". Älskar verkligen det. HAHAHAH.

"Du ser ut som bajs"
"ASSÅÅÅ DU ÄR BARA AVUNDSJUK PÅ MIIIIG OCH MITT LIV"
"Nej, men du ser verkligen ut som bajs"
"ASSÅ JAG SKA DÖDA DIG!!!!!"
"Ok"

Nu ringer mat och sovklockan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0